Petja Grafenauer: Kako pisati besedilo o razstavi sodobne umetnosti? (Od opisa do umestitve v kontekst)

by

Laboratorij kuratorskih praks
2008/2009
Letnik 12

Delavnica v dveh delih

14. in 24. november 2009
Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana


V soboto, 14. novembra 2009, se je v Projektni sobi SCCA skupina tečajnic z mentorico Petjo Grafenauer lotila problematike pisanja o razstavi sodobne umetnosti. Po uvodni predstavitvi udeleženk je sledil samostojen obisk razstave V 4.380 dneh okoli sveta umetnosti v Galeriji Alkatraz, katerega je nadgradil ogled v spremstvu  kustosinje Saše Nabergoj in asistentke Sonje Zavrtanik. Kustosinja je skupini predstavila koncept razstave, izbor del, sam projekt Sveta umetnosti in nekaj lastnih izkušenj v postavljanju razstav.

Skupina se je nato vrnila v Projektno sobo, kjer je mentorica pripravila predavanje o vzpostavitvi sodobne umetnosti v Sloveniji ter se hkrati dotaknila modernizma, umetniških institucij in projektnih dogodkov v našem prostoru. Tečajnice je seznanila s pomembnejšo literaturo in jih usmerila v nadaljnjo razmišljanje o temah slovenske sodobne umetnosti. Po splošnem predavanju se je vrnila k sami razstavi, ki so jo tečajnice kasneje doma ovrednotile in o njej napisale besedilo. Najboljšo izmed kritik je čakala objava v reviji Likovne besede, zato je Petja Grafenauer poudarila tudi, naj imajo ob pisanju v mislih krog bralcev in sam status občila. V zaključnem delu se je med tečajnicami razvila poglobljena debata o posameznih umetniških delih z razstave, ki je služila kot priprava na delo, ki so ga opravile same.

Svoje besedilo so tečajnice oddale 19. novembra, ponovno pa so se sestale v torek, 24. novembra 2009, ko je mentorica spregovorila nekaj besed o vsakem izmed prispevkov, opozorila na prednosti in slabosti ter možne popravke. Uredniškega dela so se nato lotile tečajnice same in vzele pod drobnogled besedila svojih kolegic. Vse udeleženke so že bile v aktivnem ali teoretskem stiku s sodobno umetnostjo, zato je bilo vrednotenje, tako kot vse oddane kritike, dobro artikulirano in argumentirano, čeprav so ugotovile, da še vedno ostane v končnem izdelku nekaj osebnih preferenc in lastnega stila. Po koncu delavnice sta Petja Grafenauer in Saša Nabergoj za najboljši prispevek izbrali besedilo Lare Plavčak, ki bo objavljeno v naslednji številki Likovnih besed.

Lara Plavčak


Napoved delavnice






Scroll up