Vmesna postaja

Ekipi Galerije Alkatraz in Sveta umetnosti (Zavoda SCCA−Ljubljana) predstavljata:

Vmesna postaja

RAZSTAVNO RAZISKOVALNI PROJEKT
Pregled vizualne scene v AKC Metelkova mesto
6.–25. 9. 2012

Vmesna postaja, razstavno raziskovalni projekt, AKC Metelkova mesto
Kolaž iz del sodelujočih avtorjev: Vesna Bukovec

Razstave, pogovori, delavnice, odprti ateljeji, intervencije, projekcije, performans

Sodelujoči: Rok Barborič, Iskra Beličanska, Matej Bizovičar, Edvin Dobrilovič, Tina Drčar, Boštjan Drinovec, Mitja Ficko, Tomaž Furlan, Jernej Kaluža, Meta Kastelic, Neven Korda, Marko A. Kovačič, Damijan Kracina & Vladimir Leben, Mirč Matek, Jaka Mihelič, Rajko Miladić, Rok Mohar, Boštjan Novak, Dejan Pfeifer – Stripi, Miha Perne, Miran Pešič, Belatehnika & Beladona, Terrah, Uroš Weinberger, Mizanthrope Tonfilm, Nataša Serec

Kustosinji: Saša Nabergoj in Jadranka Plut
Asistenti: Ana Grobler, Sebastijan Krawczyk, Simona Žvanut


  1. O projektu
  2. Program
  3. M’Art, Galerija Alkatraz
  4. Meta Kastelic: Yellow Submarine, Projektna soba SCCA–Ljubljana
  5. Narejeno na Metelkovi, Bizzarnica pri Mariči
  6. Zajtrk pri županu AKC Metelkova mesto, terasa stavbe Pešci
  7. Odprti ateljeji, stavba Pešci, Garaže, Hangar
  8. Neven Korda: Povzetek paralelnih svetov, atelje Nevena Korde, stavba Hlev
  9. Duel, Infoshop, Hlev
  10. Postavitve v javnem prostoru Metelkova mesto
  11. Fotografije za medije
  12. Fotografije z dogodkov
  13. Kolofon


1. O PROJEKTU

Razstavno raziskovalni projekt je nastal v sodelovanju ekipe Sveta umetnosti (Zavoda SCCA−Ljubljana), Galerije Alkatraz, umetnikov/umetnic in rokodelcev AKC Metelkova mesta.
Njegov namen je raziskati zgodovino metelkovske vizualne scene in trenutno vizualno produkcijo AKC Metelkova mesto. V okviru 19. obletnice (2012) pripravljamo vmesno postajo raziskave; vzpostavljamo platformo, na kateri se bodo predstavili metelkovski likovniki, pa tudi prostori (od bolj do manj vidnih), v katerih vizualna produkcija nastaja.
Celotna raziskava pa se bo zaključila s pregledno razstavo, publikacijo, audio-vizualnim arhivom in video esejem septembra 2013, ob 20-ti obletnici AKC Metelkova Mesto.

Avtonomni kulturni center Metelkova mesto je od zasedbe septembra 1993 prehodil dolgo pot. Načrti njegovih snovalcev s konca 80-ih, ki so hoteli vzpostaviti samozadostni produkcijski in predstavitveni center, se niso povsem uresničili, a vendar je to fizično in simbolno izjemno dragocen prostor, kjer so se (z)našli številni, predvsem vizualni, umetniki. O fenomenu Metelkove je bilo napisanega že veliko, bile so raziskave, zborniki, publikacije, nihče pa se še ni zares sistematično ukvarjal z njeno vizualno sceno. Morda zato, ker to ni spektakularna Metelkova, ampak pravzaprav njen skriti del. Žurerji in obiskovalci koncertov, ki v Mestu prevladujejo, praviloma niti ne vedo, da se nad klubi skrivajo številni ateljeji.

Metelkovski umetniki so iz različnih generacij, v praksah so izrazito heterogeni, njihova izrazna sredstva se razlikujejo že v samih izhodiščih, nekateri so bliže likovni, drugi sodobni praksi, tretji oblikovanju prostora in četrti temu, čemur bi lahko rekli obrt. Vizualno produkcijo je zato težko enotno opredeliti, vendar pa Metelkova narekuje specifične pogoje delovanja, ki tako ali drugače vplivajo tudi na umetniško prakso posameznih umetnikov. K temu pripomore že sama situacija, saj ateljeji (pa čeprav jih zdaj umetniki že dolgo dobivajo z javnimi razpisi in ne več z zasedbo) še vedno zahtevajo spretno roko in posameznikov angažma pri prenovi/vzpostavitvi uporabnega delovnega okolja. Prav zmožnost, angažiranost in pripravljenost na sodelovanje pa so ključne za oblikovanje metelkovske skupnosti, v kateri posamezniki s praktičnimi in konceptualnimi znanji prispevajo svoj delež tudi zunaj svojega ateljeja.

Galerija Alkatraz s svojim javnim delovanjem sicer opozarja na ustvarjanje za zidovi Mesta, ni pa več, kot na začetku (v drugi polovici 90-ih), namenjena pretežno predstavitvam na Metelkovi delujočih umetnikov, saj se je sčasoma razvila v kompetentno sodobno mednarodno prizorišče. Ker pa se ekipa Alkatraza zaveda svoje specifične vloge in nalog v okviru metelkovske vizualne skupnosti, je k snovanju razstavno-raziskovalnega projekta vizualne scene Metelkova mesto povabila ekipo Sveta umetnosti (Zavoda SCCA-Ljubljana). Navsezadnje smo nekateri iz te ekipe z Metelkovo povezani že od njenega zavzetja in tukaj na razne načine sodelujemo in delujemo, tako da smo za to delo dobro opremljeni. Obenem pa nam skupni projekt omogoča tudi bolj sistematično raziskovalno delo, za kar sicer v vsakdanjem delovnem tempu praviloma zmanjka časa.

Oktobra 2011 smo začeli raziskovati zgodovino metelkovske vizualne scene in zdajšnjo vizualno produkcijo AKC Metelkova mesto. V slabem letu smo obiskali večino ateljejev, pogovarjali smo se z umetniki, raziskali tako umetniško produkcijo kakor tudi njen kontekstualni (metelkovski) okvir.
Raziskujemo preteklost, kartiramo stanje, ustvarjamo arhiv za prihodnje rodove, predvsem pa bi radi ovrednotili metelkovsko produkcijo v širšem kontekstu sveta umetnosti.

Za letošnjo obletnico pripravljamo vmesno postajo raziskave; vzpostavljamo platformo, na kateri se bodo predstavili metelkovski umetniki, pa tudi prostori (od bolj do manj vidnih), v katerih vizualna produkcija nastaja. Prizadevali smo si zajeti celotno metelkovsko vizualno produkcijo na vseh njenih raznovrstnih nivojih. Zamislili smo si metelkovsko sestavljanko iz vseh mogočih formatov: razstave v različnih prostorih, posege v javni prostor, pogovore, performanse, odprte ateljeje. S tem smo hoteli vsakemu umetniku omogočiti predstavitev, ustrezno njegovi praksi, obiskovalcu pa obenem še pogled v umetnikov delovni prostor in delovni proces.

Raziskava se bo sklenila s študijsko razstavo, publikacijo, avdio-vizualnim arhivom in video esejem septembra 2013, na dvajseto obletnico AKC Metelkova mesto.

Saša Nabergoj



2. PROGRAM

Letak (pdf)

Četrtek, 6. 9., 20.00. Otvoritev skupinske razstave M’ Art, Galerija Alkatraz.
Sodelujoči umetniki: Edvin Dobrilovič, Tina Drčar, Tomaž Furlan, Damijan Kracina & Vladimir Leben, Miha Perne in Uroš Weinberger. Razstava bo odprta do 24. 09.

Četrtek in petek,  6.−7. 9. od 16.00. Tina Drčar, delavnica za otroke Pobarvajmo raketo, Hajlends park.

Četrtek−ponedeljek, 6.−10. 9. od 21.00 do 23.00. Marko A. Kovačič, TRAPOLO HH 36, video projekcija, površina med Jallo Jallo, Pešci in Hostlom Celica.

Petek, 7. 9., 18.00. Vodstvo po Urbanih likovnih projektih AKC Metelkova mesto, vodstvo: Nataša Serec, Edvin Dobrilovič, zbirno mesto pred Hostlom Celica.

Petek, 7. 9., 19.00. Otvoritev razstave Mete Kastelic, Yellow Submarine, Projektna soba SCCA, Metelkova 6. Odpiralni čas: sobota, 8. 9.: 16.00−20.00, ponedeljek–torek, 10.–11. 9.: 10.00−17.00. Podmornica bo na ogled do 11. 9. 2012.

Petek, 7. 9., 21.00. Otvoritev skupinske razstave Narejeno na Metelkovi, Bizzarnica pri Mariči.
Sodelujoči umetniki: Rok Barborič, Tina Drčar, Dejan Pfeifer − Stripi, Mirč Matek, Jaka Mihelič, Rajko Miladić,  Rok Mohar, Miran Pešič, Belatehnika & Beladona, Terrah. Odpiralni čas: v času klubskih ur in po dogovoru (tel.: (1)434 03 45). Razstava bo odprta do 25. 09.

Ponedeljek, 10. 9., 12.00. Zajtrk pri županu AKC Metelkova mesto, terasa stavbe Pešci.

Ponedeljek, 10. 9. od 12.00 do 14.00. Odprti ateljeji, stavba Pešci, Garaže, Hangar.
Sodelujoči umetniki: Rok Barborič, Tina Drčar, Boštjan Drinovec, Mitja Ficko, Dejan Pfeifer − Stripi, Meta Kastelic, Vladimir Leben & Matej Bizovičar & Iskra Beličanska, Mirč Matek, Jaka Mihelič − Katabrank, Rajko Miladić, Rok Mohar, Boštjan Novak, Miran Pešič, Belatehnika & Beladona, Terrah.

Ponedeljek, 10. 9., 21.00. Mizanthrope Tonfilm: Arhiv Metelkove, foto in video dokumentacija, Jalla Jalla.

Ponedeljek, 10. 9., 22.30. Neven Korda: Povzetek paralelnih svetov. Umetniški, kulturni in politični cilji Paralelnih svetov, atelje Nevena Korde, stavba Hlev.

DUEL: Pogovor o vizualni sceni na AKC Metelkova mesto, zavedanju skupnega prostora, poskusu opredelitve njegovega pomena na posamične umetniške prakse. Moderira Jernej Kaluža. Infoshop.

Torek, 18. 9. DUEL: Neven Korda & Damijan Kracina

Torek, 25. 9. DUEL: Andrej Pezelj & Matej Bizovičar

Postavitve v javnem prostoru Metelkova mesto:

  • Borut Korošec, Pacman, 2012, pročelje Bizzarnice pri Mariči
  • Karmen Jazbec, Izgubljena podoba, 2001, vrata ateljeja Garaže
  • Boštjan Drinovec, Kakofonični generator MM, 2012,  pred ateljejem Viktorja, Garaže
  • Boštjan Drinovec & Primož Oberžan, Veterna harfa, 2007, zid stavbe Garaže
  • Boštjan Drinovec & Primož Oberžan, Zvonka, 2008, pred stavbo Garaže


3. M’ART, Galerija Alkatraz, 6.–24. 9. 2012

Sodelujoči umetniki: Edvin Dobrilovič, Tina Drčar, Tomaž Furlan, Damijan Kracina & Vladimir Leben, Miha Perne, Uroš Weinberger.

  • Edvin Dobrilovič, Kolaži v embalaži, 2009

    Edvin Dobrilovič, Kolaži v embalaži
    Edvin Dobrilovič, Kolaži v embalaži, 2009

    Mali zabavni kolaži v črnih škatlicah kot na televizijskih ekranih. Reklame, etikete in embalaže različnih izdelkov, podobice, vse pisano, vabljivo, veselo. Smeti. Edvin Dobrilovič je večino gradiva za svoje kolaže pobral po tleh ljubljanskih ulic na svoji poti od Metelkove, kjer ima atelje, do doma. Svetovi, ki jih na igriv način sestavlja v nove celote, so pravzaprav naše vizualno okolje; vsak produkt, ki ga kupimo, je s svojo embalažo likovno sporočilo, ki mu sicer ne posvečamo pozornosti, a nam morda bolj kot vsaka visoka umetnost naseljuje poglede in se nam poseda v nezavedni estetski spomin. Estetika, odrinjena na sam rob našega opažanja, ki konča svoje pisano življenje v koših za smeti ali pač na tleh. Na drugi strani verske podobice s svojo sicer drugačno, a na podoben način pocukrano estetiko.
    Mali kolažki, ki večinoma z enim samim rezom duhovito združujejo raznorodne likovne svetove različnih izvorov, gradijo intimne zgodbe malih ne-umetnin, podob, ki so svoje ”obraze” podarile različnim produktom in se razosebile ter tako postale produkt sam. V igrivem umetniškem pristopu Edvina Dobriloviča, ki je v njih opazil predvsem likovne prvine in jih združil v nove, smešne, bizarne in domiselne likovne celote, pa zaživijo v novih zgodbah srečevanja: ne le v nakupovalni vrečki se zdaj lahko skupaj pokažeta Martin Krpan z embalaže za sol in kuharček z vrečice za vanilijev sladkor. Sveti Dominik Savio lahko svoje zamaknjenje doživi ob dišavah mehčalca v omari. V kiču, ki nas obdaja, živijo likovne forme vse umetnostne preteklosti, vsi likovni prijemi so tu: banalizirani a ne manj prepričljivo delujoči. Ko stopijo skupaj, jih šele lahko zagledamo. Igrivo. Smešno. Prijazno do podob (ki komaj čakajo, da se družijo) in gledalca.
    (Ana Kunstelj)

    Edvin Dobrilovič, Kolaži v embalaži, Galerija Deva Puri, 2009

    Edvin DobrilovičEdvin Dobrilovič je rojen 13. junija 1971 v Kopru. Po končani Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo v Ljubljani, smer grafično oblikovanje, se je leta 1992 vpisal na Oddelek likovne pedagogike na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Že naslednje leto pa je pričel študij na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost na oddelku za slikarstvo. Študiral je pri profesorici Metki Krašovec in profesorju Bojanu Gorencu. Živi na Bohinjski Beli in ustvarja na AKC Metelkova mesto v Ljubljani.

    Podrobnejši CV Edvina Dobriloviča (pdf)

  • Tina Drčar, Avtoportret, 2012

    Tina Drčar, Avtoportret
    Tina Drčar, Avtoportret, 2012

    Tina DrčarTina Drčar (1977, Celje) je leta 2004 z naslovom Grafiti in grafitno slikarstvo diplomirala na Šoli za risanje in slikanje pri profesorju M. Butini in profesorici dr. T. Mastnak. Od leta 2001 do 2005 je delovala v slikarskem tandemu z Binetom Skrtom. Svoja umetniška dela je razstavljala po Sloveniji in tujini. Ustvarja umetniške grafite in stenske poslikave, pripravlja tudi različne delavnice ter sodeluje na humanitarnih akcijah. Projekt Defonija, pri katerem je sodelovala z umetniškimi plakati, je leta 2010 prejel Zlato gnezdo, nagrado Liberalne Akademije Slovenije. Živi v Ljubljani in ustvarja v AKC Metelkova mesto.

    Podrobnejši CV Tine Drčar (pdf)

  • Tomaž Furlan, WEAR XI; HILDA, videoinstalacija, 2011

    Tomaž Furlan, WEAR XI; HILDA, videoinstalacija, 2011
    Tomaž Furlan, WEAR XI; HILDA, videoinstalacija, 2011

    Tomaž FurlanTomaž Furlan, rojen 3. 2. 1978 v Kranju. Po končani srednji šoli sem se vpisal na Akademijo za Likovno umetnost v Ljubljani kjer sem študiral kiparstvo. Pri delu me predvsem zanima video ali videoperformans, kar pa ne izključuje drugih umetniških tehnik, ki lahko prenašajo željeno sporočilo. Živim in delam v Ljubljani in Škofji Loki.
    Svoja dela sem predstavil na samostojnih in skupinskih razstavah v doma in v tujini. Projekt Wear je bil predstavljen na samostojni razstavi v galeriji P74 in galeriji Alkatraz. Dela pa so bila predstavljena tudi na več skupinskih razstavah doma in v tujini, kot so; Knjiga umetnika v Sloveniji 1966–2010, Galeriji Kresija; Videospotting in Videodokument v Galeriji 3,14, Bergen Norveška 2008; Paralelni svetovi, AKC Metelkova Mesto, 2009; Limited acces II, Parkingallery v sodelovanju z Azad Gallery, Tehran 2009; In the loop: Contemporary EU Video Art, Washington USA (2010), Word for Word, Without Words, Mestna galerija, Ljubljana 2010; Manifesta 9, Genk Belgija 2012.
    Za svoje delo sem prejel nagrado Skupine OHO za mlade umetnike (2012) in s svojim delom sodeloval na več simpozijih doma in v tujini.

    Tomaž Furlan na Postaji DIVA

  • Damijan Kracina & Vladimir Leben, 2piar, 2012

    Damijan Kracina & Vladimir Leben, 2piar
    Damijan Kracina & Vladimir Leben, 2piar, 2012, vir: Svetlobna gverila

    Damijan Kracina & Vladimir Leben, 2piar
    Damijan Kracina & Vladimir Leben, 2piar, 2012

    Podobno kot pri projektu Galapagos sta Damilan Kracinaa in Vladimir Leben združila svoje domišljijske težnje in ustvarila nov habitat, ki se tokrat ne povezuje z odmaknjenim otoškim rezervatom, pač pa s svetom temačnih globočin. Odkrivamo ga v temačni krožni panorami, kjer nam zgolj brljiva luč, ki se pomika ob steni panorame, za trenutek razkriva poustvarjeno fIoro in favno. Podobno kot so jamske slikarije odkrivali prvi njihovi raziskovalci, ob soju bakel ali kot globokomorski svet odkrivajo batiskafi s curkom žarometov. Obiskovalec vstopa v središče kroga, ki je postavljen v jamsko temnino in zgolj potujoče šibke svetlobe, ki mu je v temi vodilo, mu omogoča koncentrirano zaznavo skreiranega sveta okoli njega. Pri vstopu in izstopu iz inštalacije moramo upoštevati eno varnostno načelo, podobno kot pri jamarskem pohodu, in to je: Pazite na svoje glave!
    (Jani Pirnat)

    Oblikovalec zvoka: Sašo Kalan

    2piar na Svetlobni gverili

    Damijan KracinaDamijan Kracina je rojen 1970 v Kobaridu, Slovenija. 1996 je diplomiral na kiparstvu na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, kjer je leta 1999 diplomiral na video in kiparski specialki. Bil je član in ustanovitelj skupine Provokart. Bil je ustanovitelj in med 1997–2000 umetniški vodja Artilerie Kluže. Leta 2000 je dobil štipendijo Ministrstva za kulturo RS za trimesečno bivanje v ateljeju v New Yorku. Bil je gostojuči umetnik v: Werkstadt Graz, Gradec, Avstrija (1998); Tamarid Institute Albuquerque, Nova Mehika, ZDA (2002); Santa Fe Art Institute, Santa Fe, NM, ZDA (2004). Dobitnik CEC ArtsLink nagrade za neodvisne projekte leta 2003. V letu 2004 je dobitnik delovne štipendije Ministrstva za kulturo RS. Je ustanovni član Društva za domače raziskave.
    www.kracina.com, www.galapagos.si

    Vladimir LebenVladimir Leben (Celje, 1971), slikar, samostojno razstavlja od leta 1991. Od leta 2001 je aktivni član premodernega gibanja. To se je prvič javnosti predstavilo istega leta v Galeriji Alkatraz, leta 2004 pa odprlo Muzej premodeme umetnosti v Spodnjem Hotiču pri Litiji. Soustvarjal je serijo animiranih filmov Bizgeci in animirani film Vonj ljubezni. Njegova biografija vključuje dolg seznam samostojnih razstav, projektov in sodelovanj na mednarodnem prizorišču, kot so XXV Bienal de Sao Paulo, lconografias Metropolitanas (2004), Artisti giovani per la pate, Arti Nova, Trst (1993), Mediteranski bienale mladih, Reka (1993) itn.
    Muzej premoderne umetnosti

  • Miha Perne, Kobalt; Modri goban; Silvo
    Miha Perne, Kobalt, 2011 Miha Perne, Modri goban, 2011
    Miha Perne, Kobalt, 2011; akril in kolaž na platnu,
    65 x 50 cm
    Miha Perne, Modri goban, 2011; akril na platnu,
    75 x 53,2 cm

    Miha Perne, Silvo
    Miha Perne, Silvo, 2010; mešana tehnika na platnu, 70 x 120 cm

    Miha PerneMiha Perne se je rodil 22. 4. 1978 v Ljubljani. Leta 1997 je maturiral na Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo, smer fotografija, in nato eno leto študiral umetnostno zgodovino na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Leta 1998 je vpisal študij slikarstva na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, kjer je leta 2004 tudi diplomiral. Naslednje leto je z Leonom Zuodarjem ustanovil slikarsko skupino BELI SLADOLED. Ustvarja na področju slikarstva, grafike in stripa. Živi in dela v Ljubljani.
    Beli sladoled

    Podrobnejši CV Mihe Perneta (pdf)

  • Uroš Weinberger, The Intruder, 2012

    Uroš Weinberger, The Intruder
    Uroš Weinberger, The Intruder, 2012; olje na platnu, 80 x 120 cm

    Uroš WeinbergerUroš Weinberger (1975) je leta 2003 zaključil študij slikarstva in leta 2005 tudi podiplomski študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Leta 2002 se je izpopolnjeval na Akademiji za likovno umetnost v Sofiji (Bolgarija). Leta 2009 se je izpopolnjeval na kulturni rezidenci Ministrstva za kulturo RS v Berlinu (Nemčija). Živi in ustvarja kot samostojni kulturni ustvarjalec v Ljubljani.
    Spletna predstavitev Uroša Weinbergerja

    Podrobnejši CV Uroša Weinbergerja (pdf)



4. META KASTELIC, YELLOW SUBMARINE, Projektna soba SCCA−Ljubljana, 7.−11. 9. 2012

Meta Kastelic, Yellow Submarine

Meta Kastelic, Yellow Submarine
Meta Kastelic, Yellow Submarine,2008

Meta KastelicMeta Kastelic je diplomirala na oddelku za kiparstvo na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Za svoje diplomsko delo je prejela študentsko Prešernovo nagrado, 2009 pa je zmagala na študentskem natečaju “Kip v javnem prostoru”. Trenutno zaključuje magisterski študij kiparstva. Njen mentor je prof. Alen Ožbolt. V Pionirskem domu je štiri leta vodila kiparstvo za mladostnike in odrasle, sedaj pa vodi svojo kiparsko slikarsko šolo, kjer poučuje mladostnike, odrasle in gluhoslepe.
Živi in ustvarja v Ljubljani, kjer ima v Metelkova mesto tudi atelje. V svojih instalacijah, uporablja kiparske, slikarske in video elemente, s pomočjo katerih sestavlja imaginarne prostore. Ko gledalec vstopa v njene domišljijske prostore, vzbuja v njem občutja in refleksijo na realne ali nezavedne trenutke okolja in družbene situacije.

Podrobnejši CV Mete Kastelic (pdf)
Besedilo ob razstavi Mete Kastelic v Projektni sobi SCCA, napisala Simona Žvanut (pdf)



5. NAREJENO NA METELKOVI, Bizzarnica pri Mariči, 6. 9.–25. 9. 2012

Sodelujoči umetniki: Rok Barborič, Tina Drčar, Dejan Pfeifer − Stripi, Mirč Martek, Jaka Mihelič, Rajko Miladić, Rok Mohar, Miran Pešič, Belatehnika & Beladona, Terrah.

Bizzarnica pri Mariči
Foto: Jasna Jernejšek



6. ZAJTRK PRI ŽUPANU AKC METELKOVA MESTO, 10. 9. 2012, 12.00., terasa stavbe Pešci

Terasa
Foto: Jasna Jernejšek



7. ODPRTI ATELJEJI, stavbe Pešci, Garaže, Hangar, 10. 9. 2012 od 12.00 do 14.00

Sodelujoči umetniki: Rok Barborič, Tina Drčar, Boštjan Drinovec, Mitja Ficko, Dejan Pfeifer − Stripi, Meta Kastelic, Vladimir Leben & Matej Bizovičar & Iskra Beličanska, Mirč Matek, Jaka Mihelič − Katabrank, Rajko Miladić, Rok Mohar, Boštjan Novak, Miran Pešič, Belatehnika & Beladona, Terrah.

Atelje Roka Barboriča, foto: Jasna Jernejšek
Atelje Roka Barboriča, foto: Jasna Jernejšek

Atelje Tine Drčar, foto: arhiv Tine Drčar
Atelje Tine Drčar, foto: arhiv Tine Drčar

Atelje Boštjana Drinovca, foto: Jasna Jernejšek
Atelje Boštjana Drinovca, foto: Jasna Jernejšek

Atelje Mitje Ficka, foto: arhiv SCCA
Atelje Mitje Ficka, foto: arhiv SCCA

Atelje Mete Kasetlic, foto: arhiv SCCA
Atelje Mete Kasetlic, foto: arhiv SCCA

Atelje Vladimirja Lebna & Mateja Bizovičarja & Iskre Beličanska, foto: Sebastijan Krawczyk
Atelje Vladimirja Lebna & Mateja Bizovičarja & Iskre Beličanska, foto: Sebastijan Krawczyk

Atelje Mirča Mateka, foto: Jasna Jernejšek
Atelje Mirča Mateka, foto: Jasna Jernejšek

Atelje Jake Miheliča - Katabrank, foto: arhiv SCCA
Atelje Jake Miheliča – Katabrank, foto: arhiv SCCA

Atleje Rajka Miladiča, foto: Jasna Jernejšek
Atleje Rajka Miladiča, foto: Jasna Jernejšek

Atelje Boštjana Novaka, foto: Jasna Jernejšek
Atelje Boštjana Novaka, foto: Jasna Jernejšek

Atelje Terraha, foto: Jasna Jernejšek
Atelje Terraha, foto: Jasna Jernejšek



8. NEVEN KORDA: POVZETEK PARALELNIH SVETOV. Umetniški, kulturni in politični cilji Paralelnih svetov, atelje Nevena Korde, stavba Hlev, 10. 9. ob 22.30

Neven Korda, iz Paralelnih svetov

www.zavod-zank.si/paralelnisvetovi
www.metelkovamesto.org/?mode=usrpage&uid=34&pid=11

Neven KordaNeven Korda je umetnik, ki deluje na področju performativnih in projiciranih umetnosti. Raziskuje, prakticira in beleži čisto video umetnost v smislu raziskovanja video signala in ne žanrov ali vsebin, ki jih video posreduje. Ustvarja umetne, videu imanentne situacije, ki potrebujejo interakcijo telesa, glasu, zvoka in videa v živo ter računalniško posredovanje. Tovrstno ukvarjanje z videom je bilo zastavljeno na treh področjih: večmedijski performansi z manipulacijo s signali v živo, večmedijske instalacije, izpovedni filmi. Je režiser in avtor gledaliških predstav, avtorskih filmov, dokumentarcev in video spotov, obenem pa mentor in izvajalec delavnic uporabnega videa. Dejaven je na področju arhiviranja in ohranjanja video zapisov.
Svoj atelje v AKC Metelkova Mesto je zaskvotal leta 2004.

www.korda-art.si



9. DUEL, Infoshop, torek 18. in 25. 9. ob 18.00
Pogovor o vizualni sceni na AKC Metelkova mesto, zavedanju skupnega prostora, poskusu opredelitve njegovega pomena na posamične umetniške prakse.

DUEL:

  • Neven Korda; moderira Jernej Kaluža, Infoshop, torek, 18. 09., ob 18.00
  • Andrej Pezelj & Matej Bizovičar & Damijan Kracina; moderira Jernej Kaluža, Infoshop, torek, 25. 09., ob 18.00

Jernej KalužaJernej Kaluža zaključuje študij iz filozofije in zgodovine na Filozofski fakulteti. Je urednik redakcije za kulturo in humanistične vede na Radiu Študent, članke piše tudi za Tribuno. Ukvarja se s sodobno filozofijo.



10. POSTAVITVE V JAVNEM PROSTORU AKC METELKOVA MESTO

  • Borut Korošec, Pacman, 2012, pročelje Bizzarnice pri Mariči

    Borut Korošec, Pacman, 2012
    Borut Korošec, Pacman, 2012, pročelje Bizzarnice pri Mariči

    Borut Korošec je rojen 1968 v Ljubljani. Leta 1997 je zaključil študij kiparstva na Akademiji za likovno umetnost, leta 2006 pa končal podiplomski študij na Fakulteti za računalništvo in informatiko ter Akademiji za likovno umetnost (Univerza v Ljubljani). Živi in dela v Ljubljani.
    www.borutkorosec.net

  • Karmen Jazbec, Izgubljena podoba, 2001, vrata ateljeja Garaže

    Karmen Jazbec, Izgubljena podoba
    Karmen Jazbec, Izgubljena podoba, poliester,
    200 cm, 2001

    Karmen Jazbec je rojena 1965 v Brežicah. Nekaj časa je študirala umetnostno zgodovino in angleščino na Filozofski fakulteti. Leta 1993 je bila sprejeta na Akademijo za likovno umetnost, smer kiparstvo. Leta 1998 je diplomirala, leta 2001 pa končala magisterij. Ima status kulturnega delavca, občasno dela kot likovni pedagog. Od leta 1997 ustvarja v skupinskem ateljeju na Metelkovi v Ljubljani. Imela je več samostojnih razstav, sodelovala je tudi na več skupinskih razstavah.

  • Boštjan Drinovec, Kakofonični generator MM, 2012, pred ateljejem Viktorja, Garaže

    Boštjan Drinovec, Kakofonični generator  MM
    Boštjan Drinovec, Kakofonični generator MM, 2012, foto: arhiv galerije Alkatraz

    Boštjan DrinovecBoštjan Drinovec je rojen 1973 v Ljubljani.
    Akademski kipar (feb. 1998, Akademija za likovno umetnost, Ljubljana).
    Magister umetnosti (marec 2001, Akademija za likovno umetnost, Ljubljana).
    Priznanje pomembnih umetniških del v kiparstvu, Univerza v Ljubljani, 2006.
    Izvoljen v naziv docent, Akademija za likovno umetnost, Ljubljana, 2008.
    Od leta 2008 predavam kiparstvo na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani (smer oblikovanje).
    Ustvarjalec Metelkove Mesta.

    Podrobnejši CV Boštjana Drinovca (pdf)

  • Boštjan Drinovec & Primož Oberžan, Vetrna harfa, 2007, zid stavbe Garaže

    Boštjan Drinovec & Primož Oberžan, Vetrna harfa
    Boštjan Drinovec & Primož Oberžan, Vetrna harfa, 2007, foto: arhiv galerije Alkatraz

  • Boštjan Drinovec & Primož Oberžan, Zvonka, 2008, pred stavbo Garaže

    Boštjan Drinovec & Primož Oberžan, Zvonka
    Boštjan Drinovec & Primož Oberžan, Zvonka, 2008, foto: Jasna Jernejšek



11. FOTOGRAFIJE ZA MEDIJE



12. FOTOGRAFIJE Z DOGODKOV



13. KOLOFON

Produkcija: KUD Mreža / Galerija Alkatraz; SCCA, Zavod za sodobno umetnost – Ljubljana / Svet umetnosti
Koprodukcija: Strip Core/Forum Ljubljana (Damijan Kracina & Vladimir Leben, 2πr)
Podpora: Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo; Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport RS