Ekipa 2014/2015

Interna ekipa (oktober 2014 do junij 2015)


Vodja šole:

Saša NabergojSaša (Glavan) Nabergoj (1971)
Končala študij umetnostne zgodovine na Univerzi v Ljubljani. Pomočnica direktorice SCCA−Ljubljana, Zavoda za sodobno umetnost. Članica mednarodnega združenja umetnostnih kritikov AICA (International Association of Art Critics, Pariz) in mednarodnega združenja kustosov sodobne umetnosti IKT (International Association of Curators of Contemporary Art, Amsterdam). Deluje kot kustosinja, piska, urednica in predavateljica na področju sodobne umetnosti, s poudarkom na kuratorskih in kritiških praksah. Na SCCA–Ljubljana od leta 1998 vodi Svet umetnosti, študij za kustose in kritike sodobne umetnosti in od leta 2004 razstavni program Studio 6.
Kurirala je številne razstave, mdr. Borga Kantürk: Raziskovanje spomina: Zgodovine.Vaje.Zgodbe.Ponovitve. (Galerija Škuc, Ljubljana, 8.–22. 5. 2015); s Simono Žvanut, Dan na dan (Galerija Škuc, 12. 12. 2014–9. 1. 2015); s Simono Žvanut, Na domačem pragu: PLEH reference v Ljubljani (Mednarodni grafični likovni center, Ljubljana, 28. 8.–26. 9. 2014), Uni-forma (Projektna soba SCCA, Ljubljana, 29. 5.–6. 6. 2014); s Simono Žvanut, Port Izmir3, Trienale sodobne umetnosti, poslopje bivšega avstroturškega skladišča tobaka in prizorišča po mestu, K2, Center za sodobno umetnost, Izmir, Turčija, 10. oktober 2013–21. junij 2014, S črto čez črko (5. 9.–13. 10. 2013, Galerija Vžigalica, Ljubljana); z Barbaro Borčić, Dušanom Dovčem, Ido Hiršenfelder,  Studio 6 predstavlja: Liminale (Projektna soba SCCA, v okviru 7. trienala sodobne umetnosti v Sloveniji, 20. 6.–22. 7. 2013); s Simono Žvanut, To so čačke (Mestna galerija Nova Gorica, 15. 3.–5. 4. 2013), Čačke (Galerija Simulaker, Novo mesto, 26. 10.–21. 11. 2012), Studio 6 predstavlja: CAC Bukovje (SLO) in Studio Golo Brdo (CRO) (Galerija Vžigalica, november 2011), Tomislav Brajnović: Ekspedicija_ego (Galerija Alkatraz, Ljubljana, november 2010); obe s Sonjo Zavrtanik, V 4.380 dneh okoli sveta umetnosti. Svet umetnosti 1997–2009 (Galerija Alkatraz, november 2009), Ola Pehrson. Retrospektiva. Ljubljana. Beograd. Stockholm (Galerija Škuc, 19. 12. 2007–20. 1. 2008; Salon muzeja sodobne umetnosti Beograd, Srbija, februar in marec 2008 in Färgfabriken, Švedska, oktober 2009); z Joo Ljungberg. Pripravila je številna predavanja, med drugim Legende in zgodbe paralelne realnosti na simpoziju Arhiv kot strategija: Pogovori o samozgodovinjenju na primeru East Art Map v organizaciji Calvert 22 in University College of London (maj 2012), Kuratorska intervencija na konferenci Uporabno razstavljanje, ECM, magistrski študij kuratorstva v okviru Univerze uporabnih umetnosti na Dunaju (maj 2012) in Hvalnica lenobi na TEDx v Mariboru (januar 2011).
Uredila je več strokovnih publikacij, mdr. Open Systems, Quaterly for Contemporary Art and Theory (avgust 2013), antologijo V precepu kuratorskih praks (2012); z Barbaro Borčić.
Od novembra 2011 do septembra 2013 je skupaj z ekipo Galerije Alkatraz in Simono Žvanut delala raziskavo vizualne produkcije AKC Metelkova mesto, pripravili so razstavno-raziskovalna projekta: Končna postaja (v okviru te je kurirala dokumentarno razstavo Metelkova oživljena!, Galerija Alkatraz, 10.–22. 9. 2013); skupaj z Ano Grobler, Sebastianom Krawczykom, Jadranko Plut, Simono Žvanut) in Vmesna postaja (v okviru te je kurirala M’Art, Galerija Alkatraz,  6.–25. 9. 2012); z Jadranko Plut.
V okviru Vaj iz moderne umetnosti prof. dr. Rebeki Vidrih za 2. stopnjo 2012/2013 in 2013/2014, Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Oddelek za umetnostno zgodovino je pripravila in izvedla program Kuratorske in kritiške študije. V šolskih letih 2014/2015 in 2015/2016 je gostujoča predavateljica na Visoki šoli za umetnost (Univerza v Novi Gorici), kjer z dr. Petjo Grafenauer predava predmet z naslovom D.I.Y. in D.I.W.O umetnostni sistemi, Popravki dominantnega, a pomanjkljivega sistema in narativa vizualne umetnosti v Sloveniji, 1960–2000.

Foto: Voranc Vogel, arhiv Dela



Koordinatorica programa:

Simona ŽvanutSimona Žvanut (1985)
Diplomirala na dvopredmetnem študiju primerjalne književnosti in literarne teorije in umetnostne zgodovine na Univerzi v Ljubljani (2011). Na Zavodu za sodobno umetnost SCCA–Ljubljana je koordinatorica Sveta umetnosti in razstavno-raziskovalnega programa Studio 6. Sodeluje pri pripravi njunega programa, projektov in razstav. Avtorica besedil s področja sodobne umetnosti.
Kurirala: Borga Kantürk: Raziskovanje spomina: Zgodovine.Vaje.Zgodbe.Ponovitve. (Galerija Škuc, Ljubljana, 8.–22. 5. 2015); s Sašo Nabergoj, Dan na dan (Galerija Škuc, 12. 12. 2014–9. 1. 2015); s Sašo Nabergoj, Vseeno (Sokolski dom, Škofja Loka, 24. 10.–12. 11. 2014), Stik/h (Fürstova hiša, Ptuj, 27.–30. 8. 2014), Uni-forma (Projektna soba SCCA, Ljubljana, 29. 5.–6. 6. 2014); s Sašo Nabergoj, Studio 6 predstavlja: Liminale (Projektna soba SCCA, v okviru 7. trienala sodobne umetnosti v Sloveniji, 20. 6.–22. 7. 2013); s Sašo Nabergoj. Od novembra 2011 do septembra 2013 je skupaj z ekipo Galerije Alkatraz in Sašo Nabergoj delala raziskavo vizualne produkcije AKC Metelkova mesto, pripravili so razstavno-raziskovalna projekta: Končna postaja (v okviru te je kurirala dokumentarno razstavo Metelkova oživljena!, Galerija Alkatraz, Ljubljana, 10.–22. 9. 2013); skupaj z Ano Grobler, Sebastianom Krawczykom, Jadranko Plut, Sašo Nabergoj in Vmesna postaja (različne lokacije v AKC Metelkova mesto, 6.–25. 9. 2012).


Svetovalka šole:

Barbara BorčićBarbara Borčić (1954)
Umetnostna zgodovinarka in anglistka; študirala medijske študije in antropologijo na ISH – Institutum Studiorum Humanitatis – Fakulteta za podiplomski humanistični študij v Ljubljani. Direktorica Zavoda za sodobno umetnost SCCA−Ljubljana. Na področju sodobne umetnosti deluje kot kustosinja, publicistka, urednica in avtorica knjig s statusom samostojne ustvarjalke na področju kulture. Prejemnica priznanja Izidorja Cankarja (2005). Članica mednarodnega združenja umetnostnih kritikov AICA (International Association of Art Critics, Pariz) in mednarodnega združenja kustosov sodobne umetnosti IKT (International Association of Curators of Contemporary Art, Amsterdam). Vodja projektov v okviru Zavoda SCCA−Ljubljana: Videodokument: Video umetnost v slovenskem prostoru 1969–1998, Videospotting, Internet Portfolio, PlatformaSCCA, Manifesta na domačem pragu, Kaj storiti z Balkansko umetnostjo, Kaj storiti z avdiovizualnimi arhivi in sourednica knjižne zbirke Žepna in publikacij PlatformaSCCA. Vodi program Brez žebljev in podstavkov in video arhiv Postaja DIVA.   Umetniški vodja ljubljanske Galerije Škuc (1982–1985), sodelavka založbe Studia humanitatis (1986–1993), odgovorna urednica revije Likovne besede (1991–1992); od leta 1993 zaposlena na Zavodu za odprto družbo – Slovenija (Open Society Institute – Slovenia) kot asistentka direktorice Sorosovega centra za sodobne umetnosti − Ljubljana (SCCA−Ljubljana) in kot njegova direktorica (1997–1999).


Svetovalec za finance in odnose z javnostjo:

Dušan DovčDušan Dovč (1973)
Študiral je primerjalno književnost in slovenski jezik na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Prve delovne izkušnje v kulturi je pridobival na zavodu in reviji za kulturo Emzin kot urednik in vodja projektov (1997−2002), nato na družbi za komunikacijsko upravljanje Pristop kot asistent odnosov z javnostmi (junij−december 2003). Od leta 2004 je zaposlen na Zavodu SCCA−Ljubljana kot vodja produkcije, odnosov z javnostmi in pridobivanje sredstev. Je tudi član projektne skupine fizičnega in spletnega video arhiva Postaja DIVA in koordinira program Brez žebljev in podstavkov. Aktiven je tudi v različnih skupinah za razvoj kulturne politike (član ekspertne skupine za mobilnost pri Evropski komisiji, maj–december 2011, član upravnega odbora pri društvu Asociacija, društvo nevladnih organizacij in samostojnih ustvarjalcev na področju kulture in umetnosti, Ljubljana od leta 2009).



Ekipa 1. letnika


Miran MoharMiran Mohar
Slikar, oblikovalec in scenograf. Živi in dela v Ljubljani. Je član skupine Irwin in so-ustanovitelj gibanja Neue Slowenische Kunst, oblikovalskega studia Novi kolektivizem in Gledališča Sester Scipion Nasice. Je tudi predavatelj na Akademiji za vizualne umetnosti Ljubljana in njen prodekan ter so-ustanovitelj gibanja Maja Farol za odprto arhitekturo.

Tevž Logar (1979)
currently works as a freelance curator. Between 2009 and 2014, he was the artistic director of Škuc Gallery in Ljubljana, Slovenia. He has curated various group and solo exhibitions in Slovenia and abroad. Recent projects include the exhibition and publication Željko Jerman (2008), Ulay: Become, (2009), Vadim Fishkin (2013), Alban Muja (2014); solo exhibitions Societe Realiste: One-way World (2010), Tanja Ostojić: Body, Politics, Agency… (2012), Bas Jan Ader: The World Was Young When Gravity Fell (2012; international group exhibitions Broken Down Walls of the Crimson Salon (2010), Displaced Divisions (2010), Disobedience, in the eyes of anyone who has read history, is man’s original virtue (2010), NSK Folk Art (2011), Beyond Occupied Images (2012); Fragments of Unspoken Thoughts (co-curated) (2012); Only to Melt, Trustingly, Without Reproach(co-curated) (2013), Crossings (2014) and co-curated the group exhibition Accretions in the Museum of Contemporary Art in Lodz, Poland (2011). In 2013, Logar curated Jasmina Cibic’s project, For Our Economy and Culture, for the Slovenian Pavilion at the 55th Venice Biennial. In 2009, Logar was already working as assistant commissioner of the Slovenian Pavilion at the 53rd Venice Biennial. Since 2009, he has been lecturing on the history of 20th century art at the Academy of Visual Arts in Ljubljana (AVA). Recently, he also worked as a screenwriter on a full-length feature documentary, Project Cancer, Ulay’s journal from November to November. In 2014, he co-founded Ulay Foundation and became one of the trustees of the artist’s oeuvre. He occasionally publishes texts and lectures on contemporary visual art and works as an editor. Logar currently lives and works in Ljubljana.

Andrej PezeljAndrej Pezelj (1978)
Rojen na Reki na Hrvaškem. Po končani gimnazijo Eugena Kumičiča v Opatiji se je vpisal na Naravoslovno-tehnično fakulteto v Ljubljani. Po dveh letih šolanja je leta 1998 začel študirati na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost, kjer je leta 2003 tudi diplomiral. V času študija je v sklopu programa Erasmus obiskoval National college of Art and Design v Dublinu. Leta 2004 se je preselil v Pariz, kjer je diplomiral na Fakulteti Paris VIII. Leta 2009 se je vrnil v Ljubljano, kjer je vpisal doktorski študij na Filozofski fakulteti, smer sociologija kulture, pri mentorju Rastku Močniku. Predava teorijo in kritiko umetnosti na Visoki šoli za umetnost na Univerzi v Novi Gorici. Piše za kulturno redakcijo Radia Študent.


Rebeka VidrihRebeka Vidrih (1976)
Docentka za področje umetnostne zgodovine na Oddelku za umetnostno zgodovine Filozofske fakultete v Ljubljani. V šolskem letu 1997/98 vpisala dodiplomski samostojni študij umetnostne zgodovine na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Diplomirala septembra 2004 z nalogo Umetnostni diskurz: od Vasarijevih življenj umetnikov do Gombrichove zgodbe o umetnosti (prejela Prešernovo nagrado Filozofske fakultete). V šolskem letu 2004/05 vpisala na podiplomski študij umetnosti novega veka in septembra 2008 doktorirala z disertacijo z naslovom Teorija umetnosti in umetnostne zgodovine v drugi polovici 20. stoletja: klasična tradicija in novo umetnostno zgodovinopisje (mentorja izr. prof. dr. Tine Germ in red. prof. dr. Lev Kreft). Predava Umetnost novega veka v Zahodni Evropi I (16.-18. stoletje) in II (19.-20. stoletje) ter Sodobne teorije in metode umetnostne zgodovine.
Raziskovalno področje: zgodovina pojma umetnosti in umetnostnega zgodovinopisja, s posebnim poudarkom na vlogi, ki sta jo umetnost in teorija umetnosti igrala v družbeno-politični dejanskosti od renesanse (ko se je pojem umetnosti začel vzpostavljati) do danes (ko je deležen mnogih premislekov in pretresov).

Scroll up