Raziskovalni kolektiv ŠUM: Kaja Kraner, Izidor Barši: Alternativno organiziranje in strategije preživetja v sodobni umetnosti

Svet umetnosti | Šola za kuratorske prakse in kritiško pisanje | Leto 16


Srečanji modula bodo namenjeni obravnavi: sistemskih in kulturno-političnih specifik, ki od 90-ih dalje bistveno zaznamujejo produkcijo in delovanje v sodobni umetnosti v Sloveniji; predstavitvi nekaterih primerov alternativnega organiziranja, delovanja in produkcije razstav iz lokalnega prostora; premisleku/soočenju različnih pristopov odzivanja na sistemske pogoje, kot jih najdemo v nekaterih nedavnih umetniških in kuratorskih praksah v mednarodnem prostoru.

1. del: PRODUKCIJSKI KONTEKST IN KULTURNA POLITIKA (Kaja Kraner)

V prvem delu modula so udeleženci s Kajo Kraner obravnavali poglavja knjige Paradoks neplačanega umetniškega dela (2016, Založba Sophia) Katje Praznik.

2. del: DECENTRALIZACIJA SODOBNIH UMETNOSTI: PRIMER ROG (Izidor Barši)

V drugem delu je Izidor Barši na primeru razstave Decentralizacija sodobnih umetnosti  (2016) v Tovarni Rog odprl diskusijo na temo umetnostnega sistema, pogojev delovanja in (samo)organiziranja znotraj njega.


Fotogalerija (foto: Arhiv SCCA-Ljubljana)


Izidor Barši  je diplomiral iz filozofije in sociologije kulture na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Besedila o filozofiji, umetnosti in arhitekturi je objavljal v Tribuni, Mladini, Delu, Prazninah in Emzinu. Od leta 2010 dela v Redakciji za kulturo in humanistične vede Radia Študent, od leta 2013 je član uredništva revije Šum, v obdobju 2014–15 je bil tudi urednik pri časopisu Tribuna. V Moderni galeriji, +MSUM in Tovarni Rog je organiziral več bralnih seminarjev, osredotočenih na filozofijo in teorijo.

Kaja Kraner primarno deluje kot piska kritiških, teoretskih besedil in radijskih oddaj na področju sodobnih umetnosti. Je programska sodelavka Pekarne Magdalenske mreže, članica uredništva revije Šum, sourednikuje oddajo Art-Area na Radiu Študent ter v okviru Šuma in kolektiva Neteorit (so)vodi bralne seminarje s področja sodobnih umetnosti. Doslej se je osredotočala predvsem na odnose med umetnostjo, politiko in teorijo ter produkcijskimi okoliščinami sodobne umetnosti. Trenutno v okviru doktorskega študija raziskuje pojem geopolitike umetnosti.