Predavatelji 2010/2011

Pau Cata Pau Cata (Barcelona, 1976) se na področju kulture udejstvuje že več kot 10 let. Sprva se je ukvarjal z razvijanjem izobraževalnega gradiva za najpomembnejše muzeje v Kataloniji in Barceloni ter medtem na Univerzi v Barceloni (ter prek programa Erasmus v Italiji in Grčiji) dokončeval diplomo iz polpretekle zgodovine. Leta 2004 se je preselil v London, kjer je delal za British Museum in galerijo White Cube. V petih letih, ki jih je preživel v Londonu, je na Birkbeck College diplomiral iz umetnostnega menedžmenta, na LSBU pa magistriral iz menedžmenta kritiških umetnosti in medijskih kulturnih študij (s podporo Katalonskega odbora za umetnost in Španskega kulturnega ministrstva). Za svojo magistrsko nalogo je bil nagrajen s pohvalo in dekanovo nagrado za izjemne dosežke. Udeleževal se je tudi številnih predavanj iz kuratorstva – na Birkbeck College in Central Saint Martins. Je član kuratorskega partnerskega projekta Nomadic Projects. Danes je vodja CeRCCa (Centra za raziskave, kreativnost in umetnike z rezidenco) v svojem domačem kraju Llorenc del Penedes (Katalonija). V svoji funkciji direktorja je sodeloval že pri številnih raziskovalnih projektih in delavnicah, trenutno pa se udeležuje programa Erasmus Young Entrepreneur, ki ga vodi ljubljanski MoTA (Museum of Transient Art), in v njegovem okviru razvija mrežo AIR programov v Vzhodni Evropi.


Travis DewanTravis Dewan je neodvisen kustos iz avstralskega Brisbanea in direktor spletne platforme Vegas Spray. Trenutno je na umetniški rezidenci, ki jo vodi Zavod Celeia Celje – Center sodobnih umetnosti. Njegov namen obiska je raziskati slovenske sodobnoumetnostne vizualne prakse in možnosti sodelovanja z umetniki in producenti. Svoje izkušnje in projekte bo predstavil na predavanju v Projektni sobi SCCA v Ljubljani, kjer se bo osredotočil na splet kot platformo za kulturne izmenjave.


Maria HlavajovaMaria Hlavajova
Rojena 1971, je ustanovna umetniška direktorica BAK, basis voor actuele kunst, iz Utrechta od leta 2003. Je tudi pobudnica in umetniški vodja projekta Former West (2008-2013), dolgoročnega projekta raziskovanja, izobraževanja, izdajanja in razstavljanja sodobne umetnosti, ki je bil realiziran s skupnim mednarodnim sodelovanjem in vključuje gosto mrežo raziskovalcev in umetnostnih institucij. Leta 2008 je Hlavajova sokurirala Once is Nothing (s Charlesom Eschejem), kot skupni prispevek BAK-a in Van Abbemuseuma iz Eindhovena, za 1. Bruseljski bienale leta 2008. Kurirala je trodelni projekt Citizens and Subjects, nizozemski prispevek za 52. beneški bienale leta 2007, ki je vključeval novo video instalacijo Aernout Mika v nizozemskem paviljonu. Hlavajova je organizirala številne razstave in projekte v BAK-u, vključno z: Lawrence Weiner: Dicht Bij, 2010; Sanja Iveković: Urgent Matters, 2009 (dvodelna razstava v BAK-u in Van Abbemuseumu); The Return of Religion and Other Myths, 2008–2009; Arthur Zmijewski: Social Studio, 2008; Roman Ondák: The Day After Yesterday, 2007; Kutluğ Ataman: Küba/Paradise, 2007; Concerning “Knowledge Production”: Practices in Contemporary Art, 2006; Aernout Mik: Raw Footage/Scapegoats, 2006; Adrian Paci, 2006; Concerning War, 2005; Gerrit Dekker: About no below, no above, no sides, 2005; Cordially Invited, episode 3, Who if not we…?, 2004, and Now What? Dreaming a better world in six parts, 2003. Prav tako redno ureja in prispeva besedila za številne kritiške zbornike in kataloge na mednarodni ravni. Leta 2004 je bila kustosinja mednarodnega skupnega projekta, ki je potekal po vsej Evropi  Who if not we should at least try to imagine the future of all this? Je ustanovna sodelavka sveta Júliusa Koller Society, in ustanovna direktorica tranzit mreže (skupaj z Kathrin Rhomberg), ustanove, ki podpira izmenjavo in sodobne umetniške prakse v Avstriji, na Češkem, Madžarskem in na Slovaškem. Hlavajova je tudi sodelavka Centra za človeštvo, Utrecht University, in poučuje na Univerzi v Utrechtu ter Rietveld Academy v Amsterdamu. Pred tem je bila članica fakultete v Centru za kuratorske študije na Bard College v New Yorku (1998-2002), so-kustosinja Manifeste 3, Ljubljana (2000), in direktorica Sorosovega centra za sodobne umetnosti v Bratislavi (1994 – 1999). Hlavajova živi in dela v Amsterdamu in Utrechtu.


Joa LjungbergJoa Ljungberg
Kustosinja v muzeju Moderna Museet, Malmö, se je rodila 1976, v Uppsali, Švedska.
Soustanoviteljica TICA- Tiranski inštitut sodobne umetnosti.

Študirala je umetnostno zgodovino na univerzah Uppsala University (Švedska) in Warwick University (Anglija), kot tudi kuratorstvo na Goldsmith College University of London (Anglija). Trenutno dela kot kustosinja muzeja Moderna Museet Malmö, ki se je nedavno odprl na skrajnem jugu Švedske. Pred tem je delala kot poverjenica in vodja javnih umetniških projektov Narodnega umetniškega sveta Švedske (National Public Art Council of Sweden) med leti 2004 in 2009. Prav tako je aktivna na neodvisni sceni: leta 2009 je bila skupaj z Edijem Muko direktorica Tiranskega mednarodnega bienala sodobne umetnosti TICAB; kustosinja skupaj z Edijem Muko na četrtem Göteburškem mednarodnem bienalu sodobnih umentosti (2007); soustanovitelj in kustosinjaTiranskega inštituta za sodobno umetnost TICA (Tirana Institute of Contemporary Art (2006- ); kustosinja na drugem in tretjem Tirana bienalu 2 & 3 (2003, 2005).

Kot kustosinja je pripravila naslednje razstave: And Europe will be Stunned, samostojna razstava Yaela Bartane, 2010; Ola Pehrson Retrospective, skupaj s Sašo Nabergoj, 2009; The Symbolic Efficiency of the Frame, skupaj z Edijem Muko, 2009; Rethinking Dissent, skupaj z Edijem Muko, 2007; Fairytale, skupaj z Edijem Muko, 2007; Bittersweet, 2005 in Se Bashku-Juntos-Tillsammans, skupaj z Edijem Muko, Yuneikysem Villalongo and Rodrigom Maellajem Liro, 2003-2005.

Med javnimi umetniškimi projekti omenimo: sodelavka in kustosinja pri projektu Painting of facades project in the city of Tirana, Toma Abts, Ann Edholm, Per Enokson, Helidon Gjergji, Tala Madani, 2009; Fruit and Energy Farms in a Public Square, z Marjetico Potrč v Stealthu, 2008; The Eye, Magnus Wallin, 2008; Walks from Dusk ‘til Dawn z Nanno Hanninen, 2008; The Deciding Organ, z Oskarjem Mornerudom, 2008; Sharphead, z Julijo Peirone, 2007; Reception, s Carlom Hammoudom, 2007; Travelling North s Franzem Ackermannom, 2006; Ground Rules s Pernillo Zettermann, (2006); For Karlstad z Jenny Holzer, 2005.



Edi MukaEdi Muka
Kurator v Röda Sten Kunsthalle, Göteborg, soustanovitelj in kurator Tiranskega inštituta za sodobno umetnost TICA (Tirana Institute of Contemporary Art), soustanovitelj in direktor Tiranskega mednarodnega bienala sodobne umetnosti TICAB (Tirana International Biennial of Contemporary Art) se je rodil v Durresu, Albanija, dne 09.02.69. Živi in dela med Tirano (Albanija) and Malmöm (Švedska).

Soustanovitelj in direktor Tiranskega mednarodnega bienala sodobne umetnosti (T.I.C.A.B) in Tiranskega inštituta za sodobno umetnost (TICA). 1987-1991 je študiral na Akademiji za likovne umetnosti v Tirani in diplomiral na slikarstvu. Leta 1995 se je udeležil intenzivnega mednarodnega izobraževanja o kuratorskih postopkih, ki ga je organizirala fundacija Soroš v Kijevu, Ukrajina. Med leti 1995 in 2005 je bil gostujoči profesor Ateljeja za sodobno umetnost (Contemporary Art Atelier) na Akademiji za likovne umetnosti Tirana. V aprilu 1999 je bil imenovan za direktorja Mednarodnega kulturnega centra (International Center of Culture) v Tirani. Med leti 2001 in 2006 je bil kurator mednarodnega programa Narodne galerije Tirana.

Kot kurator je pripavil naslednje razstave: 2075 baci… samostojna razstava Sisleja Xhafe, 2010; The South Will Rise Again, samostojna razstava Juana-Pedra Fabra Guemberena, 2010; skupaj z Joaom Ljungbergom direktor četrtega TICAB-a: THE SYMBOLIC EFFICIENCY OF THE FRAME, 2009; RETHINKING DISSENT, skupaj z Joaom Ljungbergom, četrto Göteburško mednarodno biennale sodobne umetnosti, 2007; Fairytale, skupaj z Joaom Ljungbergom, Yuneikysem Villalongo in Rodrigom Maellom Liro, 2003-2005; Yeah You, Babe You, samostojna razstava Phila Collinsa, 2005; Think Pink, 2005; Temptation, Episode 1, TICAB 3, z Gezimom Qendro, 2005; Albania Today, Time of Ironic Optimism, albanski paviljon na Beneškem bienalu 1999, itd.

Piše za domače in tuje strokovne revije, kot so “Perpjekja”, “PamorArt”, “FlashArt”, “Springerin”, “Camera Austria”, “Manifesta Journal”, “Contemporary”, “Frieze”.

Med njegovimi številnimi javnimi umetniškimi projekti naj omenimo projekt Painting of Facades v Tirani, kjer je tako ustvarjalec kot tudi kurator skupaj s številnimi drugimi umetniki, med njimi Olafur Eliasson, Liam Gillick, Dominique Gonzalez Foerster, Rirkrit Tiravanija (2003), Toma Abts, Ann Edholm, Per Enokson, Helidon Gjergji, Tala Madani, (se nadaljuje v letu 2009).


Nora SternfeldNora Sternfeld je umetnostna pedagoginja in kuratorka. Je članica trafo.K, Office for Art Education and Critical Knowledege Production (skupaj z Renate Höllwart in Elke Smodisch-Kuscher) ter članica schnittpunkt. exhibition theory & practise. Trenutno poučuje na Akademiji lepih umetnosti na Dunaju in je sodirektorica ecm – educating/curating/managing – podiplomski program Teorija razstavljanja in prakse na Univerzi za uporabne umetnosti na Dunaju. Bila je predavateljica na Dunajski umetnostni šoli (Viennese Art School), na Umetniški akademiji Kassel, Filozofski fakulteti v Zürichu ter na Pedagoški fakulteti na Dunaju. Kuratorski projekti: Plakate und Kommentare, IG Bildende Kunst, Dunaj, 2009 (s Toledo i Dertschei), Nothing for us. Everything for everyone.Strategic Universalism and Political Drawing, IG Bildende Kunst, Dunaj, 2007 (s Toledo i Dertschei), Let it be known! Counter Histories of the African Diaspora in Austria, Hauptbücherei am Gürtel, Dunaj, 2007 (z Arabo Evelyn Johnston-Arthur), Summit Non-Aligned Initiatives in Education Culture, Berlin, 2007 (s Kodwo Eshun, Susanne Lang, Nicolas Siepen, Irit Rogoff, Florian Schneider) in Hidden Hi/stories. Remapping Mozart, projekt za dunajsko Mozartovo leto 2006 (z Ljubomirjem Bratićem, Arabo Evelyn Johnston-Arthur, Lisl Ponger, Luiso Ziajo). Nadalje je članica uredniškega sveta revije Bildpunkt – revija društva dunajskih umetnikov IG Bildende Kunst in objavlja besedila o sodobni umetnosti, izobraževanju, politikah zgodovine in antirasizmu.


Luisa ZiajaLuisa Ziaja je neodvisna kuratorka in avtorica, ki deluje na Dunaju/Avstrija. Od leta 2006 je sodirektorica podiplomskega programa ecm – educating / curating / managing – na Univerzi za uporabne umetnosti na Dunaju. Je članica schnittpunkt. exhibition theory & practise in je trenutno vključena v raziskovalni projekt Post-Communist Past. Representations of communism in exhibition contexts of art and contemporary history (2009–12). Nedavne razstave: re: ex-post. Critical Knowledge and the Post-Yugoslavian Condition (2010, Open Space, Dunaj), Recollecting. Looting and Restitution (2008/09, MAK, Dunaj, z Alexandro Reininghaus), Have The Cake And Eat It, Too. Institutional Critique as Instituent Practice (2008, Kunsthalle Exnergasse Dunaj, s Charlotte Martinz-Turek), De-Revolution (2006, Galerie IG Bildende Kunst Dunaj, s Bertholdom Moldnom), Hidden Hi/stories. Remapping Mozart, projekt za dunajsko Mozartovo leto 2006 (diverse spaces, z Ljubomirjem Bratićem, Arabo Evelyn Johnston-Arthur, Lisl Ponger, Noro Sternfeld). Prispevala je članke za številne razstavne kataloge, antologije in revije o sodobni umetnosti, politikah zgodovine, teoriji razstavljanja in praksi, kjer se ukvarja s sodobnimi družbenopolitičnimi vprašanji.